Voorwaarden

Algemene voorwaarden en klanteninformatie

 

A. Algemene voorwaarden

1. Dienstverlener en contractpartner

Think! Store

Schuhhandelsgesellschaft Ruhr mbH

Voßstrasse 206

D-45966 Gladbeck

Duitsland

Tel.nr. +49 2043 - 95 71 91 30

Fax: +49 2043 - 95 71 91 39

E-mail: info@think-schoenen-online.nl

Internet: www.think-schoenen-online.nl

 

Vertegenwoordigingsbevoegd directeur: Heribert Brune

Handelsregister: HRB 9370

Registratierechtbank (Registergericht): Amtsgericht Gelsenkirchen

Btw-nummer (USt.-Ident.-Nr.): DE 233760803

Bevoegde Kamer van Koophandel:

Industrie- und Handelskammer Nord Westfalen

Sentmaringer Weg 61, 48151 Münster

 

Klantenservice en klachtenafhandeling:

Heeft u vragen of voldoen onze producten of service niet aan uw verwachtingen? Dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice:

 

Maandag tot en met vrijdag: 09.00 tot 17.00 uur

Vanuit Nederland: telefoonnummer 0800-02 25 035 (gratis)

Vanuit Belgie: telefoonnummer +49 2043-95 71 91 34

 

Online Dispute Resolution

De Europese Commissie maakt vanaf 2016/02/15 een interactieve website voor online geschillenbeslechting ( ODR-platform ) beschikbaar. Het ODR-platform is een centraal aanspreekpunt voor consumenten en ondernemers die geschillen die voortvloeien uit online transacties willen oplossen buiten de rechtbank.

U vindt het ODR-platform onder deze link: pictogram externe link http://ec.europa.eu/consumers/odr/

info@think-schoenen-online.nl

 

2. Toepasselijkheid en definities

2.1 De onderstaande algemene voorwaarden (AV) zijn van toepassing op alle overeenkomsten, die consumenten of ondernemingen via onze webshop met ons zijn aangegaan.

 

2.2 Als consument gelden alle natuurlijke personen, die een rechtshandeling verrichten met doeleinden die niet kunnen worden gerekend tot handelingen die zij overwegend verrichten vanuit een beroepsmatige hoedanigheid of vanuit commerciële belangen.

Als onderneming gelden alle natuurlijke personen of rechtsgeldige ondernemingsvormen die bij het afsluiten van een overeenkomst handelen vanuit een beroepsmatige hoedanigheid of vanuit commerciële belangen.

 

3. Totstandkoming van de overeenkomst

3.1 De productaanbiedingen in onze webshop gelden als een bindend aanbod om bij ons de producten te bestellen.

 

3.2 U accepteert ons aanbod tot verkoop van de producten door deze in de winkelwagen te plaatsen en aan het eind van de bestelling op de knop ‘kopen’ te klikken. Hierdoor accepteert u de verkoopvoorwaarden en komt de koopovereenkomst tot stand.

 

3.3 Na het afronden van uw bestelling ontvangt u van ons spoedig een e-mail waarin de koopovereenkomst bevestigd wordt.

 

 

4. Prijzen en verzendkosten

4.1 Alle in onze webshop genoemde prijzen zijn definitief. De genoemde prijzen zijn opgebouwd uit verschillende kosten, waaronder de wettelijk verplichte btw.

 

4.2 De verzendkosten (porto en verpakking) worden door ons apart in rekening gebracht.

 

Verzendkosten voor leveringen binnen Nederland en Belgie:

Vanaf een bestelwaarde van €49,00 euro worden er door ons geen verzendkosten in rekening gebracht.

Voor bestellingen onder de €49,00 euro bedragen de verzendkosten 5,00 euro.

 

 

5. Betalingsvoorwaarden

> Vooruitbetaling per bank

U ontvangt van ons een e-mail met onze bankgegevens. Vermeld wanneer u het geld overmaakt duidelijk als betalingskenmerk uw volledige naam en het bestelnummer. Direct nadat u ons rekeningnummer hebt ontvangen, dient u het verschuldigde bedrag aan ons over te maken.

 

> Via iDEAL

De bank krijgt onmiddelijk na het aflsuiten van de bestelling opdracht tot het afboeken van het betreffende bedrag. Afboekingen vinden plaats onder verwijzing naar de naam SHG Ruhr mbH.

 

> Via PayPal

Om via het betalingssysteem PayPal te kunnen betalen dient u over een PayPal-account te beschikken. U kunt zich hiervoor registreren of u logt met uw bestaande gegevens in op uw PayPal-account, waarna u het aan ons te betalen bedrag kunt accepteren. Wij gebruiken automatisch de bij PayPal opgegeven adresgegevens. Na afsluiten van de overeenkomst wordt het verschuldigde bedrag door ons van uw PayPal-account afgeboekt.

 

> Met creditcard

Wij accepteren de volgende creditcards: VISA, MasterCard. Direct na het sluiten van de overeenkomst ontvangt uw creditcardmaatschappij de opdracht het verschuldigde bedrag te voldoen. Op uw creditcardafschrift zal de betaling worden vermeld onder het kenmerk ‘SHG Ruhr mbH’.

 

 

6. Verzendgebied en verzendduur

6.1 Indien u ervoor kiest via PayPal te betalen, leveren wij alleen aan het adres dat aan uw PayPal-account is gekoppeld.

 

6.2 De verzendduur bij verzendingen naar Nederland en Belgie bedraagt 3 tot 5 werkdagen.

 

6.3 In het geval van vooruitbetaling geeft u uw bank een betalingsopdracht. De leveringstermijn begint op de dag te lopen die volgt op de betalingsopdracht aan uw financiële dienstverlener. Indien er niet vooruit betaald wordt dan begint de levertermijn te lopen op de dag dat de koopovereenkomst wordt afgesloten. Valt de laatste leveringsdag op een zaterdag, zondag of een officiële feestdag in het land van levering, dan geldt de volgende werkdag als laatste leveringsdag.

 

 

7. Eigendomsvoorbehoud

De producten blijven tot het moment van betalen ons eigendom.

 

 

8. Recht van retour

Het recht van retour geldt alleen voor consumenten binnen een van de EU-lidstaten. De definitie van consument is opgenomen in artikel 2.2 van deze algemene voorwaarden.

 

Retouren uit Nederland: De klant kan contact opnemen via info@think-schoenen-online.nl of tel. 0800-0225035 (gratis vanuit Nederland). 

De klant ontvangt een retourlabel via e-mail. De klant kan de met de retourlabel gefrankeerde retourzending afgeven aan een PostNL postkantoor.

 

Retouren uit Belgie: De klant kan contact opnemen via tel. 00-49-2043-95719134

De klant ontvangt een retourlabel via e-mail. De klant kan de met de retourlabel gefrankeerde retourzending afgeven aan een BPost postkantoor. 

 

 

9. Wettelijke garantieverplichting

De producten die u bij ons koopt vallen onder de wettelijke garantieverplichting.

 

 

10. Geldend recht, rechtsgebied

10.1 Op het afsluiten en afhandelen van diverse overeenkomsten is het geldende recht van de Bondsrepubliek Duitsland van toepassing met uitsluiting van het VN-verdrag inzake internationale koopovereenkomsten van roerende zaken (CISG). Voor consumenten geldt deze rechtskeuze alleen, indien de rechtsbescherming die hun door geldende voorschriften in hun land van vestiging wordt geboden niet wordt ingeperkt.

 

10.2 In het ondernemingsverkeer met ondernemers en juristen in het publiekrechtelijke domein geldt de plaats waar onze bedrijfszetel is gevestigd als rechtsgebied voor alle direct of indirect uit de overeenkomst voortvloeiende onenigheden. Hetzelfde geldt, indien een ondernemer geen binding heeft met een bevoegde rechtbank in Duitsland of als zijn woon- of verblijfplaats op het moment van klachtindiening niet bekend is. Ons recht, de procedure bij een andere bevoegde rechtbank te voeren blijft hierdoor onaangetast.

 

 

B. Klanteninformatie

 

1. De technische stappen die tot een overeenkomst leiden.

Het bestelproces in onze webshop vindt plaats met behulp van klikbuttons die u met een muisklik kunt activeren. Deze buttons zijn voorzien van een duidelijke toelichting en zullen u in de meeste gevallen vanzelf de weg wijzen. Om tot een bindende koopovereenkomst te komen dient u stap voor stap de volgende technische handelingen te verrichten:

 

- Het plaatsen van de producten in het winkelwagentje.

- Inloggen in onze webshop met een al bestaand klantenaccount (gebruikersnaam/wachtwoord), registreren als nieuwe klant en het verstrekken van persoonlijke gegevens of bestellen als gast.

- Keuze voor betalingswijze.

- Het accepteren van de algemene voorwaarden, kennisname van recht tot retour.

- Overzicht alle bestelgegevens.

- Akkoordverklaring waarmee de overeenkomst wordt afgesloten.

 

2. Bewaarplicht en beschikbaarheid van de schriftelijke overeenkomst na afsluiting

De schriftelijke overeenkomst wordt door ons opgeslagen. U kunt de schriftelijke overeenkomst (zoals productbeschrijvingen, algemene voorwaarden en klanteninformatie) gedurende het bestelproces opvragen en via de afdrukknop in uw internetbrowser afrukken en/of archiveren. Na het afsluiten van de overeenkomst ontvangt u direct van ons een bevestiging met alle bestelgegevens en de voorwaarden, die u kunt afdrukken en/of kunt opslaan. Na het afronden van de bestelling is de schriftelijke overeenkomst in onze webshop voor u niet meer op te vragen. Indien u zich bij ons hebt aangemeld met een klantenaccount, worden de bestelgegevens opgeslagen onder ‘Mijn account’ /’Mijn bestellingen’.

 

3. Het herkennen en corrigeren van fout ingevoerde gegevens tijdens het bestelproces

U kunt fout ingevoerde bestelgegevens tijdens het bestelproces makkelijk herkennen, omdat ingevoerde gegevens direct worden opgeslagen en op uw beeldscherm zichtbaar worden. Indien u gegevens fout hebt ingevoerd kunt u de helder beschreven klikbuttons gebruiken die tijdens het bestelproces aanwezig zijn om verkeerd ingevoerde gegevens te corrigeren. Tijdens de laatste stap van het bestelproces krijgt u een overzicht te zien van alle gegevens en kunt u deze indien gewenst nog een laatste maal aanpassen.

 

4. De taal waarin de schriftelijke overeenkomst wordt opgesteld.

Het Nederlands is de enige taal die wordt benut voor het afsluiten van alle overeenkomsten in onze webshop.

Laatst bekeken